VERKKOKAUPAN MAKSUEHDOT
5. syyskuuta 2019 alkaen verkkokauppamme maksutapahtumat on hoitanut Klarna Bank AB:n ”Klarna Checkout” -palvelu. Käytämme myös Paypalia ja yritysasiakkaille tarjoamme maksutavaksi laskun.
Klarnan tarjoamat maksuvaihtoehdot näkyvät Klarna Checkout -palvelussa. Tällä hetkellä Klarna Checkoutissa saatavilla olevat maksutavat ovat lasku, tililuotto, korttimaksu tai suora pankkisiirto. Kun asiakas syöttää maksutiedot Checkout-palveluun, jäljelle jäävät asiakkaalle mahdolliset maksutavat. Jos asiakas ei syötä henkilötunnusta järjestelmään, vain korttimaksu ja verkkopankkimaksu ovat mahdollisia.

Verkkopankkimaksut
Asiakkaan on mahdollista maksaa seuraavien pankkien verkkopankeissa: S-pankki, Aktia, Danske Bank, Osuuspankki, Nordea ja Säästöpankki. Asiakkaan pankki saattaa vaatia erillistä tunnistautumista verkkopankissa verkkopankkitunnuksilla.
Korttimaksut
Asiakkaan on mahdollista maksaa kaikkien suomalaisten pankkien pankki- ja luottokorteilla. Hyväksymme kaikki Visa- ja Mastercard-luottokortit. Korttimaksun yhteydessä asiakkaan on annettava kortin numero, kortin voimassaoloaika, CVC-koodi ja joidenkin korttien maksamisessa myös 3D secure -koodi. Lisäksi asiakkaan pankki saattaa vaatia erillistä tunnistautumista verkkopankissa verkkopankkitunnuksilla. Varmistathan myös, että olet aktivoinut korttisi verkkomaksuominaisuuden verkkopankissasi ennen maksun suorittamista.
Visa electron
Voit maksaa myös Visa Electron -kortilla, jos olet aktivoinut Electron-korttisi verkkomaksuominaisuuden verkkopankissasi. Kun teet tilauksen, sinut ohjataan pankkisi turvalliseen varmennuspalveluun, jossa ostoksesi varmennetaan verkkopankkitunnuksilla (Verified by Visa).
Lasku
Tarjoamme mahdollisuuden maksaa ostokset laskulla tai joustavasti useammassa erässä. Jos asiakas valitsee laskun maksutavaksi, se lähetetään asiakkaalle sähköpostitse samaan aikaan, kun tilaus lähtee varastostamme. Laskun maksuaika on 14 päivää tilauksen lähetyksestä. Laskusta maksutapana ei peritä lisämaksua. Jos maksu viivästyy, laskuun lisätään viiden (5) euron muistutusmaksu ja viivästyskorko.
Osamaksu
Laskun voi maksaa myös 3-36 kuukauden osamaksulla. Laskun voi maksaa myös omaan tahtiin, jolloin asiakas voi päättää kuukausittain maksettavan summan (kuitenkin vähintään yhdeksän (9) euroa). Kuukausikustannus on tiedossa, samoin kuin se, milloin koko summa oli maksettu. Lisäksi kaikki ostokset, jotka maksetaan omaan tahtiin joustavalla osamaksulla, yhdistetään kätevään kuukausilaskuun. Kuukausilasku antaa hyvän yleiskuvan omasta tilanteesta ja kaikki voidaan maksaa vain yhdellä laskutusmaksulla.
Yritysten maksutavat:
Kotimaisille yrityksille Klarna tarjoaa mahdollisuuden maksaa kortilla, verkkopankissa ja laskulla. Huomioithan, että laskulla tilatessa tilaus on tehtävä osoitteeseen, johon yritys on rekisteröity, eli laskutus- ja toimitusosoitteen on oltava sama. Ulkomaisille yrityksille Mira tarjoaa vain mahdollisuuden kieltäytyä. Lisätietoja yritysmaksujen ehdoista saat ottamalla yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.
Jos sinulla on kysyttävää tilausten maksamisesta, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun:
Puh. 09 425 99 771 (maksuton)
Voit asioida Klarnan kanssa myös heidän verkkosivuillaan chat-palvelun kautta: https://www.klarna.com/fi/support.
Klarnan asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 8-18.
Maksutapahtumia hoitaa: Klarna Bank AB (556737-0431), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, puhelinnumero: +46 8 120 120 00, faksi: +46 8 120 120 99, sähköpostiosoite: customers@klarna.fi. Klarna Bank AB on ruotsalainen pankki, jolla on lupa tarjota luottolaitospalveluja ja jota valvoo Ruotsin finanssivalvonta (Finansinspektionen). Tiedot Klarnan rekisteröinnistä Ruotsin finanssivalvonnan rekisteriin ja siitä, missä maissa Klarna on oikeutettu tarjoamaan palvelujaan, ovat saatavilla Ruotsin finanssivalvonnan verkkosivuilla.
Maksuehdot löytyvät automaattisesti Klarna Checkoutista asiakkaalle maksuvaiheessa.
VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT
Toimitus EU:hun
Mira tarjoaa ilmaisen toimituksen kaikille yli 100 euron kotimaisille ja ulkomaisille verkkokauppatilauksille, jotka toimitetaan Postin, Postnordin tai GLS:n kautta. Ilmaisen toimituksen lisäksi asiakkaalla on mahdollisuus 45 euron pikatoimitukseen DHL:n kautta. DHL toimittaa paketin suoraan kotiosoitteeseesi.
Kaikki verkkokauppatilaukset lähetetään joko samana tai seuraavana arkipäivänä, lukuun ottamatta räätälöityjä tilauksia (mukaan lukien kirjonta). Huomaa, että Mira lähettää varastostamme arkisin klo 8-15.30 (GMT +2). Vaikka pikatoimitus lunastettaisiin viikonloppuna, paketti ei lähde Miralta ennen seuraavaa työpäivää, pois lukien yleiset vapaapäivät. Suomessa toimituksiin liittyvät yleiset vapaapäivät ovat uudenvuodenpäivä 1.1., loppiainen 6.1., pitkäperjantai, ensimmäinen ja toinen pääsiäispäivä, vappu 1.5., helatorstai, juhannusaatto, itsenäisyyspäivä 6.12. ja joulu 24.12.-26.12.
Mira lähettää verkkokauppatilaukset (pois lukien räätälöidyt tilaukset) varastostaan Turusta tilauspäivänä, jos tilaus on saapunut ennen klo 12 (GMT +2), tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Verkkokauppatilausten normaali toimitusaika EU:ssa on noin 1-14 arkipäivää, sisältäen lähetyspäivän ja Postnordin tai GLS:n arvioidun toimitusajan. Lähetysaikaan vaikuttaa lähetyksen määränpää sekä mahdollinen käsittelyaika tullissa. Huomaa, että räätälöintiä varten tilatut tuotteet (kuten kirjonta) lähetetään vasta 1-2 päivää tilauksen jälkeen.
Kun olet lähettänyt tilauksesi, saat sähköpostivahvistuksen kuriiripalvelulta, joka sisältää paketin seurantakoodin. Seurantakoodin avulla voit seurata paketin etenemistä kuriiripalvelun verkkosivuilla.
HUOM! Postin noutopisteisiin toimitetut paketit säilytetään vain 7 päivää, jonka jälkeen noutamattomat paketit lähetetään takaisin Miralle. Huomaa, että paketin noutamatta jättäminen ei ole peruste palautukselle. Lue lisää palautuskäytännöstämme.
Loppuunmyydyt tuotteet tilauksessasi
Valitettavasti joskus käy niin, että onnistut tilaamaan tuotteita, jotka jostain syystä (esim. virheellinen varastotilanne) ovat loppuneet varastostamme, vaikka verkkokaupassa näyttäisi tuotetta olevan varastossa. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse ja tarjoamme samalla korvaavaa tuotetta, jos sellainen on saatavilla, tai vaihtoehtoisesti voit ilmoittaa tilinumerosi, jolle palautamme maksamasi summan.
RÄÄTÄLÖITYJEN VAATTEIDEN MAKSUTAVAT
Räätälöity vaate maksetaan sille taholle, jolta tilaus tehdään. Jos tilaat räätälöidyn vaatteen jälleenmyyjältämme, hyväksyt heidän antamansa hinnan ja maksuehdot. Jos tilaus tehdään suoraan asiakaspalvelumme mira@mira.fi kautta, hyväksyt Miran maksu- ja toimitusehdot.
Yksityisasiakkaat
Räätälöityjä vaatteita ei ole vielä mahdollista tilata tai maksaa verkkokaupassamme, vaan lähetämme aina laskun räätälöidyistä vaatteista. Vaadimme yksityisasiakkaitamme maksamaan kaikki tilaukset etukäteen, jolloin tuote valmistetaan ja toimitetaan vasta maksun suorittamisen jälkeen. Ennakkolasku toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Jos laskua ei makseta kohtuullisessa ajassa, se poistetaan järjestelmästämme ja tilaus katsotaan peruutetuksi. Huomaa, että aloitamme tuotannon vasta ennakkolaskun maksamisen jälkeen. Laskun maksaminen osamaksulla on mahdollista ja sille on mahdollista saada maksuaikaa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mira@mira.fi, jos tarvitset lisää maksuaikaa laskullesi.
Huomaa, että kun mallikuva on hyväksytty, tilaus on sitova eikä räätälöidyn vaatteen tilausta voi sen jälkeen kokonaan peruuttaa. Huomaa, että Miralla on oikeus veloittaa asiakkaalta ennen tilauksen peruuttamista aiheutuneet materiaali- ja työkustannukset. Esimerkiksi jos tilaus peruutetaan mallikuvan piirtämisen jälkeen, Miralla on oikeus veloittaa asiakkaalta mallikuvan piirtämiseen käytetty aika.
Sponsoroidut asiakkaat
Lasku jaetaan maksajien kesken asiakkaillemme, joilla on räätälöidyn vaatteen kustannuksia jakavia sponsoreita. Miran on tällöin ilmoitettava räätälöityjä vaatteita koskevan sponsorisopimuksen sisällöstä tilausvaiheessa. Jos koko vaatimus laskutetaan yrityksiltä, emme ennakkolaskuta asiakasta. Sponsorit saavat yleensä laskun, kun vaate on valmis ja toimitettu asiakkaalle. Yrityksille laskun maksuaika on 14 päivää.
Yritysasiakkaat
Yritysasiakkaille tarjoamme myös mahdollisuuden maksaa ostokset laskulla verkkokauppatilauksissa ja räätälöidyssä valmistuksessa. Kysy aina tarjous suuremmista tilausmääristä asiakaspalvelustamme mira@mira.fi.
RÄÄTÄLÖITYJEN VAATTEIDEN TOIMITUSEHDOT
Pääsääntöisesti ilmoitamme aina asiakkaalle räätälöidyn tuotteen valmistumisesta ja sovimme toimituksesta asiakkaan kanssa, jos hän ei ole jo tilausvaiheessa antanut toimitusohjeita. Suomessa Mira käyttää pääasiassa Postin ja GLS:n palveluita räätälöityjen vaatteiden toimittamiseen, jolloin tilauksen toimitus on mahdollista 1-4 päivässä. Kotimaan paketin hinta riippuu paketin koosta, mutta vähimmäistoimituskustannus on 10 €. Yksityisasiakkaille kotimaahan toimituskustannus on yleensä 25 €. Yritysasiakkaillemme, jotka tilaavat kerralla suuria määriä tuotteita, kotimaahan toimituskustannukset voivat olla enintään 35 €. Kotimaan pikatoimituksissa käytämme Postin Express-pakettia.
On myös mahdollista toimittaa mittatilausvaatteita eteläisen Suomen kilpailuihin ilman toimituskuluja. Lähetämme viikoittain paketteja esimerkiksi Vermoon, Poriin, Tampereelle ja Lahteen, joissa voit noutaa oman pakettisi sisäänkirjautumispisteestä kilpailujen aikana. Jos haluat toimituksen tiettyihin kilpailuihin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

