RETURRÄTT FÖR PRODUKTER BESTÄLLDA FRÅN WEBBSHOPEN
Om kunden inte är nöjd med sin e-handelsorder har de 30 dagars bytes- och returrätt. Observera att returrätten gäller under förutsättning att kunden hanterar produkten varsamt utan att skada den. Obs! Kontakta alltid Miras kundtjänst först så att vi kan ge instruktioner om returen. Observera att det inte är möjligt att returnera skräddarsydda produkter eller anpassade produkter (broderi, andra ändringar).
Returadress:
Mira-Tex Oy / Returns, Tuulentie 8, 21420 LIETO, telefonnummer: 0404570970, e-postadress: mira@mira.fi
Produkten måste returneras i originalskick, med etiketterna på plats och förpackad i originalförpackningen. Den returnerade produkten måste vara oanvänd, intakt och ren. Mira kan neka returer om produkten inte är i säljbart skick. Vi byter endast ut och återbetalar produkten när vi har fått tillbaka originalprodukten. När originalprodukten har returnerats till Mira skickar vi den nya produkten till kunden utan dröjsmål om inte kunden informeras om annat. Observera att vid klagomål på anpassade produkter har Mira rätt att korrigera felet och därför måste produkten skickas till Mira för reparation.
Om du har fått en felaktig, skadad eller defekt produkt, ta bilder på produkten och dess förpackning och skicka dem till mira@mira.fi så att vi kan vidta nödvändiga åtgärder för att rätta till situationen.
Återbetalningar görs först när originalprodukten har returnerats till Mira. Vi återbetalar alltid med samma betalningsmetod som kunden använt vid köpet i webbshopen. Paypal-returer återbetalas via Paypal och vi återbetalar internetbanksbetalningar till kundens konto. I dessa fall ber vi kunden om ett kontonummer i IBAN-format, utifrån vilket pengarna återbetalas till rätt konto.

RETURRÄTT FÖR SKRÄDDARSYDDA PRODUKTER
Observera att våra skräddarsydda produkter inte kan returneras. Observera att alla beställningar av skräddarsydda kläder är bindande efter godkännande av modellbilden och därför kan ordern inte helt avbeställas i efterhand. Om kunden avbeställer ordern efter att bilden har ritats har Mira rätt att debitera för materialkostnader och arbetskostnader som uppstått i Miras processer innan ordern avbeställs.
Mira vill betjäna var och en av sina kunder med 100 % tillfredsställelse, och därför korrigerar Mira gärna problem med det skräddarsydda plagget i efterhand. Kontakta i så fall mira@mira.fi eller återförsäljaren genom vilken den ursprungliga beställningen gjordes.
Om du har fått en felaktig, skadad eller defekt produkt, ta bilder på produkten och skicka dem till mira@mira.fi så att vi kan vidta nödvändiga åtgärder för att rätta till situationen.

